Komorniki 2018

Ogólnopolski Festiwal Muzyki

Organowej i Kameralnej

KONCERT  INAUGURUJĄCY  FESTIWAL

 

25 maja (piątek), godz. 18.00

Kościół pw. św. Andrzeja Apostoła w Komornikach

 

Szymon Zawodny – saksofon (Gdańsk)

Patryk Podwojski – organy (Gdańsk)

Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu

 

 

 PROGRAM

 

 

1) Jan Sebastian Bach (1685-1750) – Preludium Es-dur, BWV 552

 

2)                                                         – Sonata triowa c-moll, BWV 526

                                                                - I część Vivace (saksofon i organy)

 

3) Robert Schumann (1810-1856) – Etiuda kanoniczna h-moll, op. 56, nr. 5

 

4) Michał Lorenc (ur. 1955) – Ave Maria (saksofon i organy)

 

5) Miłosz Bembinow (ur. 1978) – Mały szkic na saksofon i organy

 

6) Feliks Nowowiejski (1877-1946) – Finał z III Symfonii Organowej „Lourdzkiej”

                                                                                                                        op. 46, nr. 3

 

7) Hans-André Stamm (ur. 1958) – Pick Five (saksofon i organy)

 

8)                                                    – Take Seven (saksofon i organy)

 

 

 

Szymon Zawodny urodził się 21 stycznia 1992 roku w Sosnowcu. Uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, gdzie zdobywał wiedzę pod skrzydłami prof. Mariana Kłeczka, a następnie do Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, do klasy saksofonu prof. Bernarda Steuera. W 2014 roku ukończył studia I stopnia pod kierunkiem prof. Pawła Gusnara na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2012/2013 studiował w Conservatorium van Amsterdam u prof. Arno Bornkampa. We wrześniu 2016 roku Szymon ukończył cykl studiów magisterskich w Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien (dawniej Konservatorium Wien Privatuniversität) w klasie saksofonu prof. Larsa Mlekuscha. Nieustannie doskonali swoje umiejętności na warsztatach saksofonowych prowadzonych przez najlepszych w swojej dziedzinie.

Szymon brał także udział w wielu prestiżowych koncertach w kraju jak i za granicą, takich jak koncert z okazji festiwalu „La follejournee 2014” w Nantes we Francji (2014) i w Warszawie (2014), koncert laureatów Ogólnopolskich Przesłuchań CEA w Studiu Koncertowym Polskiego Radia w Warszawie (2010), koncert laureatów Ogólnopolskich Przesłuchań CEA na sali koncertowej Akademii Muzycznej w Katowicach (2010), koncert Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci na Zamku Królewskim w Warszawie (2011), koncert fundacji Cultura Animi z serii „Mistrz i uczeń” w Pałacu Wilanowskim (2012). Występował także z orkiestrą Filharmonii Narodowej na festiwalu „Warszawska Jesień” jako muzyk doangażowany. Jest dwukrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010, 2011) oraz laureatem programu stypendialnego „Młoda Polska” (2012). W 2010 r. został także przyjęty do grona stypendystów Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. Dowodem na niezwykły talent Szymona są także liczne nagrody, jakimi został wyróżniony podczas międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów (kilkanaście nagród na międzynarodowych i krajowych konkursach). Współtworzy kwartet saksofonowy The Whoop Group, z którym zdobywa wiele nagród podczas konkursów.

 

 

Patryk Podwojski pełni obecnie funkcję organisty Archikatedry w Gdańsku-Oliwie. Urodził się w Elmshorn (Niemcy). Ukończył  z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną II stopnia im. Fryderyka Chopina w  Gdańsku Wrzeszczu w klasie organów mgr Błażeja Musiałczyka. W 2016 r. ukończył studia I st. z wyróżnieniem na Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie organów prof. Romana Peruckiego, dr Hanny Dys i mgr Macieja Zakrzewskiego. Obecnie jest studentem roku dyplomowego. Od kwietnia bieżącego roku rozpoczął studia w klasie improwizacji organowej prof. Wolfganga Seifena na  Universität der Künste w Berlinie. Patryk brał udział w licznych konkursach organowych m.in. Ogólnopolski konkurs młodych organistów w Białymstoku oraz Ogólnopolski konkurs organowy w Olsztynie, którego został laureatem. W 2013 roku zajął III miejsce na ogólnopolskim konkursie organowym w Krasnobrodzie. W 2014 roku zajął I miejsce na XXVI międzynarodowym konkursie organowym w Rumii. W 2015 roku został finalistą IX Międzynarodowego Konkursu Organowego im. J.P. Sweelincka w Gdańsku. W 2016 roku zajął II miejsce na konkursie organowym "Vox Polonica Petropolis" w Petersburgu (Rosja) oraz III miejsce na ogólnopolskim konkursie „Artem Cameralem Promovere” w Mielcu. W 2017 roku został finalistą I Międzynarodowego Konkursu Organowego w Białymstoku, organizowanego przez Filharmonię i Operę Podlaską. Zdobył również "Złoty Laur Młodego Organisty w Giżycku". W plebiscycie Dziennika Bałtyckiego został osobowością 2015 roku powiatu Starogardzkiego w dziedzinie kultury. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich wybitnych organistów jak prof. Wolfgang Zerer, prof. Józef Serafin, prof. Julian Gembalski, prof. Pierre Pincemaille, prof. Thierry Escaich, prof. Andrea Macinati, Silvester Rostetter, prof. Tomasz Adam Nowak, prof. Ludger Lohman, prof. Pieter van Dijk, prof. Mauricio Croci, dr. hab. Krzysztof Urbaniak, dr. hab. Jarosław Wróblewski, dr hab. Tomasz Orlow, dr Michał Sietze de Vries, dr Michał Markuszewski. Jest prezesem Fundacji Promocji Sztuki im. Feliksa Nowowiejskiego, z którą organizuje koncerty muzyki organowej. Jest również dyrektorem Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Żukowie oraz Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej na Kociewiu. Koncertuje aktywnie jako solista i kameralista, współpracuje ze znakomitym saksofonistą Szymonem Zawodnym tworząc duet "Sound of Fusion". Pod koniec 2017 roku wydał swoją debiutancką płytę nagraną na Wielkich organach archikatedry w Gdańsku- Oliwie.

II  KONCERT  FESTIWALOWY

 

10 czerwca (niedziela), godz. 18.00

Kościół pw. św. Jadwigi Śląskiej w Poznaniu, ul. Cyniowa 15

 

Klaudia Romek – sopran (Kraków)

Mariola Brzoska – organy (Gliwice)

Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu

 

 

 PROGRAM

 

 

1) Dietrich Buxtehude (1637-1707) – Praeambulum in a, BuxWV 158 (organy solo)

 

2) Francesco Durante (1684-1755) – Vergin, tutto amor

 

3) Giovanni Batista Pergolesi (1710-1736) – Aria: Cujus animam gementem ze „Stabat Mater”

                         – Aria: Vidit suum dulcem natum ze „Stabat Mater”

 

4) Giovanni Salvatore (1620-1688) – Versi sopra il Kyrie z “Messa della Domenica”

 

5) Georg Friedrich Haendel (1685-1759) – I know that my Redeemer liveth z oratorium

“Mesjasz”

 

6) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Quia respexit z “Magnificat D-dur”, BWV 243

 

7) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Fuga sopra: Magnificat, BWV 733 (organy solo)

 

8) Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Laudate Dominum z “Vesperae solennes de

       confessore”, KV 339

 

9) Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – Sonata c-moll op. 65, nr 2 (organy solo)

                                                                                             Grave–Adagio–Allegro maestoso e vivace–Fuga

 

 

 

 

Klaudia Romek jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Studia odbyła na wydziale wokalno–aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Ireny Torbus. Po ukończeniu studiów rozpoczęła działalność artystyczną w Zespole Madrygalistów Capella Cracoviensis, a następnie podjęła pracę w chórze Filharmonii Krakowskiej. Z zespołami tymi odbyła wiele tourneé po krajach Europy (m.in. Niemcy, Włochy, Francja, Szwajcaria, Anglia) oraz po USA i Japonii. Specjalizując się w muzyce oratoryjno-kantatowej często wykonuje partie solowe w dziełach tej miary co: „Pasja wg św. Jana”, „Oratorium na Boże Narodzenie”, „Msza h–moll” J.S. Bacha, „Requiem” W.A. Mozarta, „Mesjasz” G.F. Händla i inne. Współpracując z dyrygentami takimi jak: V. Ponkin, T. Strugała, S. Gałoński, S. Krawczyński, R. Bader, miała okazję występować w wielu znaczących salach koncertowych, m.in. w Wigmore Hall w Londynie. W roku 1992 wystąpiła w wystawianej przez zespół Capella Cracoviensis operze W.A. Mozarta „Wesele Figara”, wykonując partię Zuzanny. Brała również udział w licznych festiwalach muzycznych m.in.: Wratislavia Cantans, Muzyka w Starym Krakowie, Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej, Festiwal Telemanna w Magdeburgu, Festiwal Bachowski we Wrocławiu. Dokonała także nagrań płytowych, radiowych

i telewizyjnych. Płyta nagrana dla wytwórni Koch-Schwann z muzyką D. Milhaud, w której nagraniu wzięła udział jako solistka, otrzymała dwie prestiżowe nagrody: Grand Prix du Disque oraz Diapason d’Or. Klaudia Romek prowadzi także indywidualną działalność koncertową.

W roku 2005 za działalność artystyczną została odznaczona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi. Pracuje jako pedagog prowadząc zajęcia z emisji głosu w Instytucie Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Rytmiki Akademii Muzycznej w Krakowie.

 

 

 

Mariola Brzoska – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy. Studia podyplomowe odbyła u prof. Juliana Gembalskiego w Akademii Muzycznej w Katowicach. Brała udział w licznych kursach poświęconych interpretacji muzyki organowej prowadzonych m.in. przez M.C. Alain, G. Boveta, J. Laukvika, L. Lohmanna, H. Meistera. Wielokrotnie uczestniczyła także w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnego angielskiego organistę Davida Titteringtona jako stypendystka Dartington International Summer School (W. Brytania) oraz w Akademii Muzycznej im. F. Liszta w Budapeszcie. Posiada tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: instrumentalistyka. Występowała na wielu festiwalach organowych w Polsce, a także za granicą (Austria, Niemcy, Słowacja, Węgry, Włochy). Ukończyła również studia teologiczne. Jest członkiem Międzydiecezjalnej Komisji do Spraw Liturgii, Duszpasterstwa Liturgicznego i Muzyki Kościelnej dla Diecezji Gliwickiej i Opolskiej,

a także Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych. Pełni funkcję dyrektora Studium Muzyki Kościelnej oraz powstałej z jej inicjatywy Diecezjalnej Szkoły Organistowskiej II st. w Gliwicach. Oprócz funkcji dyrektora prowadzi również zajęcia z gry na organach oraz organowego akompaniamentu liturgicznego. Jest dyrektorem artystycznym tarnogórskiego festiwalu Koncerty organowe w Konwikcie oraz Toszeckiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej.

 

 

III  KONCERT  FESTIWALOWY

 

24 czerwca (niedziela), godz. 18.00

Kościół pw. św. Faustyny w Plewiskach

 

Duet akordeonowy "Duo Accosphere"

Alena Budziňáková – akordeon klawiszowy (Koszyce, Słowacja)

Grzegorz Palus – akordeon guzikowy (Warszawa)

Krzysztof Czerwiński – organy (Sydney, Australia)

Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu

 

 

PROGRAM

 

1) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Chaconne d-moll z Partity nr. 2 na skrzypce solo,

                                               opr. F. Luzzatto (Duo Accosphere)

 

2) Dietrich Buxtehude (ok.1637-1707) – Toccata F-dur, BuxWV 157 (organy solo)

 

3) Domenico Scarlatti (1685-1757) – Sonata F-dur, k.107

                                                                                                   – Sonata A-dur, k. 39 (Alena Budziňáková solo)

 

4) Marian Sawa (1937-2005) – Fuga-Bolero na organy solo (1995)

 

5) Jean-Philippe Rameau (1683-1764) – Le Rappel des Oiseaux

                                                                                    – L'Egyptienne (Grzegorz Palus solo)

 

6) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Toccata d-moll, BWV 565 (organy solo)

 

7) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Koncert na dwa klawesyny c-moll, BWV 1062

                                                                          Allegro – Andante – Allegro assai (Duo Accosphere)

 

 

Alena Budziňáková – zaliczana do grona najwybitniejszych reprezentantów słowackiej akordeonistyki. Urodziła się  w 1987 roku

w Koszycach (Słowacja) gdzie rozpoczynała swoją muzyczną edukację, a następnie uzyskała dyplom Konserwatorium (2009).W 2014 roku została absolwentką studiów magisterskich w Akademii Muzycznej w Krakowie. Ponadto w latach 2012-2014 studiowała w Konserwatorium Wien Privatuniversitat w Wiedniu (Austria) w klasie prof. Grzegorza Stopy oraz w 2017 roku ukończyła z wyróżnieniem prestiżowe, solistyczne studia Konzerexamen w  Hochschule für Musik Detmold (Niemcy). W swoim dorobku posiada szereg nagród w krajowych i międzynarodowych konkursach akordeonowych.

Wśród jej największych laurów znajduje się:

– I nagroda ex equo w 37. Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Puli (Chorwacja, 2012);

– I nagroda w XVIII Mławskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej (2012);

– I nagroda w konkursie IMC-UNESCO ”Coupe Jeunesse” w Dunajskiej Stredzie (Słowacja,2010);

– I nagroda w VI Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Popradzie (Słowacja, 2010);

– I nagroda w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Tvrdosine (Słowacja, 2009).

Prowadzi aktywną działalność koncertową jako solistka i kameralistka w Polsce, na Słowacji oraz poza granicami (Austria, Belgia  Dania, Finlandia, Niemcy, Włochy).

Występowała jako solistka w takich miejscach jak m.in.: Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy w Popradzie (2012), Festiwal Muzyki Współczesnej Hudobne Rezonancie w Koszycach (2010), Filharmonia w Koszycach (2012), Parlament Europejski w Brukseli (Belgia, 2007), Stift Klosterneuburg (Austria, 2013), Kościół Św. Marii i Jezusa w Rzymie (Włochy, 2006), Festiwal Muzyczny w Nysie (2014), Festiwal „Day of Bayan and Accordion music” w Kijowie (2015).

Dokonała nagrań dla Słowackiego Radia i Telewizji, Polskiego Radia Rzeszów, słowackiego Radia Devin oraz niemieckiego Radia WDR 3. Uczestniczy

w prawykonaniach współczesnych kompozycji akordeonowych a także interesuje się na poszukiwaniami nowego brzmienia akordeonu w transkrypcjach muzyki z poprzednich epok.

 

Grzegorz Palus – urodzony w 1987 roku w Krakowie muzyk, jest zaliczany do grona najwybitniejszych polskich akordeonistów młodego pokolenia. Ukończył studia w Królewskiej Duńskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze w klasie prof. Geira Draugsvolla oraz studia Konzertexamen w Hochschule für Musik Detmold (Niemcy) w klasie prof. Grzegorza Stopy. Dyplom studiów magisterskich uzyskał

w Akademii Muzycznej w Krakowie.

W swoim dorobku posiada ponad czterdzieści nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych w Polsce, Chorwacji, Słowacji, Niemczech. Do jego największych sukcesów należy zdobycie w Grand Prix Międzynarodowego Konkursu Akordeonowego w Popradzie (Słowacja, 2007), I nagrody w 37. Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Puli (Chorwacja, 2012), II nagrody w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Klingenthal (Niemcy, 2004) oraz nagrody specjalnej w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym

w Arrasate (2010, Hiszpania). Ponadto jest laureatem najbardziej znaczących ogólnopolskich konkursów akordeonowych.

Grzegorz Palus był wielokrotnie honorowany stypendiami Ministra Kultury, Stypendium „Młoda Polska”, Stypendium „Sapere Auso” oraz Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa.

Prowadzi aktywną działalność koncertową występując z repertuarem solowym i kameralnym  w kraju i za granicą m.in. w Austrii, Danii, Litwie, Niemczech, Słowacji, Włoszech, Ukrainie oraz USA.

Od 2011 roku wraz z Aleną Budzinakovą współtworzy międzynarodowy duet akordeonowy - Duo Accosphere. Zespół zdobył szereg nagród w krajowych i międzynarodowych konkursach muzycznych oraz regularnie występuje na prestiżowych festiwalach, w filharmoniach i instytucjach kultury w kraju i za granicą.

Od 2016 roku wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest zapraszany do prowadzenia kursów mistrzowskich i warsztatów m.in. w Europejskim Centrum Muzyki im. K. Pendereckiego w Lusławicach, Litewskiej Akademii Muzycznej w Wilnie, szkołach muzycznych i innych placówkach w kraju.

Dokonał nagrań dla niemieckiego radia WDR3, oraz Polskiego Radia. Uczestniczy w prawykonaniach współczesnych solowych i kameralnych kompozycji akordeonowych, a także bierze udział w pracach jury krajowych i międzynarodowych konkursów akordeonowych.

 

Duo Accosphere jest unikatowym, międzynarodowym duetem akordeonowy, łączącym w swej działalności dwa różnorodne oblicza współczesnego akordeonu koncertowego.

Zespół prowadzi aktywną działalność, występując na koncertach w Polsce i za granicą (Austria, Dania, Litwa, Niemcy, Słowacja, Ukraina).

W swoim dorobku artystycznym zespół posiada szereg laurów w krajowych I międzynarodowych konkursach muzycznych.

Zespół dokonał nagrań między innymi dla niemieckiego radia WDR3 oraz Polskiego Radia.

 

 

 

Krzysztof Czerwiński - urodzony w Poznaniu dyrygent, organista i pedagog. Jest absolwentem „Poznańskiej Szkoły Talentów” w klasie organów prof. Józefa Serafina. Otrzymał stypendium Eastman School of Music w Nowym Jorku na studia w klasie dyrygentury, organów, śpiewu, pedagogiki wokalnej i muzyki kościelnej. Już w pierwszym roku studiów został laureatem nagrody uczelni, przyznawanej studentom, których kariera muzyczna rokuje największe nadzieje na przyszłość. Był stypendystą Konserwatorium w Birmingham w Anglii (studia II stopnia) w klasie dyrygentury chóralnej, śpiewu i dawnej praktyki wykonawczej. Będąc w Wielkiej Brytanii został dyrygentem chóru kameralnego konserwatorium w Birmingham oraz nauczycielem śpiewu, emisji głosu, kształcenia słuchu i teorii muzyki w katedralnej szkole chóralnej (Lichfield Cathedral School), gdzie również pełnił funkcję asystenta dyrektora szkoły. Jest inicjatorem i dyrektorem artystycznym Ogólnopolskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Komornikach.

Odbył szereg zagranicznych podróży artystycznych. Koncertował w Australii, Austrii, Francji, Holandii, Niemczech, Rosji, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Jest laureatem wielu konkursów, nagród i stypendiów (do najważniejszych należą stypendia rządowe, ministerialne i uniwersyteckie oraz głównie nagrody i pierwsze miejsca w konkursach organizowanych przez Amerykański Związek Organistów oraz Międzynarodowy Związek Dyrygentów Chórów Dziecięcych i Młodzieżowych).

Ukończył dyrygenturę symfoniczno-operową w Konserwatorium Muzycznym w Sydney w Australii, w klasie prof. Imre Pallo oraz przez 3 lata prowadził chór anglikańskiego kościoła w Sydney.

W roku 2012 objął stanowisko Dyrektora Muzycznego kościoła uniwersyteckiego Macquarie Chapel w Sydney i funkcję tę sprawuje do dziś. Chór który prowadzi, zdobył pod jego dyrekcją, po raz pierwszy w historii, dwa pierwsze miejsca w dwóch kategoriach chóralnych na konkursie chórów w Sydney

w 2014 roku.

 

 

 

KONCERT  ZAMYKAJĄCY  FESTIWAL

 

1 lipca (niedziela), godz. 18.00

Kościół pw. św. Floriana w Wirach

 

Zespół wokalny "Vox Intensa" (Gdańsk)

Sławomir Bronk – kierownictwo artystyczne

Organy: Sławomir Bronk, Łukasz Kiełpiński, Sebastian Stachura

 

 

PROGRAM

 

1) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Koncert a-moll, BWV 593

                                                                      część I (Łukasz Kiełpiński – organy)

 

2) In. Misericordia Domini – śpiew gregoriański

 

3) Grzegorz Gerwazy Gorczycki (1665-1734) – Missa Rorate II

     Rorate caeli

     Tolite portas

     Alleluja. Ave Maria

     Alleluja. Post partum

     Ave Maria gratia plena

     Ave Regina caelorum

 

4) Johann Sebastian Bach (1685-1750) –  Ich ruf' zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 639

                                                                   –  Wenn wir in höchsten Nöten sein, BWV 641

                                                                       (Sławomir Bronk – organy)

 

5) Bartłomiej Pękiel (1601-1670) – O adoranda Trinitas

 

6) Wacław z Szamotuł (ok.1524-1560) – Pieśń o narodzeniu Pańskim

                                                               – Modlitwa gdy dziatki idą spać

 

7) Anonim – Pieśń o Bożem umęczeniu nabożna

 

8) Feliks Nowowiejski (1877-1946) – Wstęp do chorału "Witaj Królowo" op. 9, nr 4

                                                             (Sebastian Stachura – organy)

 

 

Vox Intensa – męski zespół wokalny wywodzący się ze studenckiej Scholi Cantorum specjalności Muzyka kościelna, gdańskiej Akademii Muzycznej. Za główny cel artystycznej działalności zespół obrał sobie wykonawstwo łacińskiej monodii liturgicznej w duchu zasad semiologii gregoriańskiej opracowanej przez Dom Eugèna Cardine'a. W repertuarze Vox Intensa znajdują się także utwory polifoniczne dawnych epok muzycznych ze szczególnym uwzględnieniem twórczości polskich kompozytorów od średniowiecza do baroku. Zespół w obecnym składzie, pod starą nazwą Schola Cantorum, koncertował podczas licznych festiwali zarówno w kraju jak i za granicą m.in.: XXIII International Choir Festival of Sacred, Advent and Christmas Music in Caunas /2015/, The International Choral Music Festival in Miedzyzdroje /2017/, 65° Concorso Polifonico Internazionale Guido d'Arezzo /2017, II miejsce w kategorii chorału gregoriańskiego/, Malta International Choir Festival /2017, zwycięstwo w kategorii chorału gregoriańskiego/.

Kierownikiem artystycznym zespołu jest Sławomir Bronk.

 

Łukasz Kiełpiński – absolwent studiów licencjackich specjalności „Muzyka kościelna” na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie organów mgr Ewy Rytel. Uczestniczył w warsztatach interpretacji muzyki organowej z prof. Mauricio Croci. Jako chórzysta zdobył z Chórem Mieszanym Wydziału IV Akademii Muzycznej w Gdańsku dwa złote pasma w kategoriach Contemporary music (oraz zwycięstwo w tej kategorii) i Musica sacra a cappella na X Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym Slovakia Cantat 2017. Jest organistą w parafii NSPJ w Starogardzie Gdańskim, gdzie również prowadzi chór.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sławomir Bronk – absolwent w specjalnościach: Dyrygentura chóralna, Muzyka kościelna, oraz Śpiew solowy w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. W 2006 roku powołał do życia Chór Kameralny Discantus w Gowidlinie, z którym występował m.in. w  Parlamencie Europejskim w Brukseli, kościele św. Stanisława w Rzymie, katedrze lwowskiej. Na jego zamówienie powstały utwory na chór a cappella oraz wokalno-instrumentalne. Kompozycje te prawykonane zostały przez chór Discantus pod wodzą swego założyciela oraz nagrane i wydane na pięciu płytach kompaktowych. Jako kontratenor specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej w repertuarze oratoryjno-kantatowym. Brał udział w znaczących festiwalach muzycznych

w kraju i za granicą.

Sławomir Bronk jest organizatorem życia muzycznego. Z jego inicjatywy w 2011 roku powołany został do życia odbywający się rokrocznie – Letni Festiwal Muzyki Kameralnej w Sierakowicach uznany przez czytelników Dziennika Bałtyckiego najlepszą imprezą sezonu letniego 2013 roku odbywającą się na terenie powiatu kartuskiego.

Za osobisty wkład w promocję muzyki chóralnej i kameralnej w kraju i za granicą został wyróżniony nagrodą Starosty Kartuskiego – PERŁA KASZUB 2011. W 2015 roku otrzymał nominację do Pomorskiej Nagrody Artystycznej w kategorii Pomorska Nadzieja Artystyczna za „animowanie życia muzycznego w regionie pomorskim m.in. w ramach Letniego Festiwalu Muzyki Kameralnej w Sierakowicach oraz za prowadzenie Chóru Kameralnego Discantus w Gowidlinie”.

Pracuje jako adiunkt w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku.

 

 

Sebastian Stachura – absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I ii II stopnia im. Fryderyka Chopina w Olsztynie w klasie organów mgr Iwony Pietkieiwcz. Obecnie studiuje muzykę kościelną na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie organów dr hab. Andrzeja Szadejki. Jest laureatem I nagrody na Konkursie Organowym w Olsztynie (2009). Ponadto jest także śpiewakiem gdańskich chórów, zespołu wokalnego Vox Intensa oraz Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego z którym koncertował w najważniejszych muzycznych ośrodkach Polski i Niemiec.