IX OGÓLNOPOLSKI FESTWIAL MUZYKI ORGANOWEJ i KAMERALNEJ
EDYCJA 2014
Ogólnopolski Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Komorniki  Gminny Ośrodek Kultury  62-052 Komorniki, ul. Stawna 7/11 tel  061  8 107 449 gokkomorniki@wp.pl , www.komorniki.pl
KONCERT  INAUGURUJĄCY  FESTIWAL 30 maja (piątek), godz. 19.00 Kościół pw. św. Andrzeja Apostoła w Komornikach Rafał Kobyliński SJ – tenor (Poznań) Marek Stefański – organy (Kraków) Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu  PROGRAM 1) Jeremiah Clarke (1674-1707) – Suite for the theatre in 7 parts (opr. na organy solo: J.  Parker-Smith) 2) Georg Friedrich Haendel (1685-1750) – Recytatyw i Aria “Ombra mai fu” z opery    Xerxes, HWV 40 3) Aleksandro Stradella (1639-1682) – Aria da chiesa „Pieta Signiore” 4) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – 2 opracowania chorałowe ze zbioru „Schueblera”:    „Wachet auf, ruft uns die Stimme”, BWV 645    “Meine Seele erhebt den Herr’n”, BWV 648 5) Johann Christian Bach (1735-1782) – Concerto d magg. per archi e due solisti (opr. na    organy: M. Stefański)    Presto. Grave-Allegro. Adagio. Vivace e cadenza 6) Franz Schubert (1797-1828) – Ave Maria, op.52 nr 6 7) César Franck (1822-1890) – Panis angelicus, op.5 8) Michał Lorenc (1955) – Ave Maria 9) Mieczysław Surzyński (1866-1924) – Improwizacje “Święty Boże”, op.38
Rafał Kobyliński - tenor. Jezuita. Doktorant na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach. Edukację muzyczną rozpoczął w 1994 roku na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Jana Kunerta. Po trzech latach studiów podjął decyzję o wstąpieniu do zakonu ojców jezuitów. Po ukończeniu studiów filozoficznych w Krakowie powrócił na Akademię Muzyczną, tym razem w Gdańsku, gdzie w 2003 roku ukończył studia w klasie prof. Ryszarda Minkiewicza. W roku 2006 ukończył studia teologiczne i przyjął święcenia diakonatu, a rok później święcenia prezbiteratu. Uczestniczył w wielu koncertach oraz przedstawieniach w kraju i za granicą między innymi w Stanach Zjednoczonych, Francji, Izraelu, na Litwie. Wielokrotnie wykonywał partie solowe w chórach w całej Polsce. Wziął udział w nagraniu dwóch płyt kompaktowych. Warto nadmienić, iż od najmłodszych lat żywo włączał się w życie muzyczne Kościoła. Prowadził liczne schole oraz zespoły muzyczne. Ze szczególną troską oddaje się pracy na rzecz podnoszenia kultury muzycznej w liturgii. Zabiega o to poprzez organizowanie warsztatów oraz kursów wokalno-liturgicznych. Obecnie pracuje jako dyrektor Galerii u Jezuitów w Poznaniu. Marek Stefański - należy do grona najbardziej aktywnych artystycznie polskich organistów, również na arenie międzynarodowej. Urodzony w roku 1969 w Rzeszowie, ukończył studia w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Joachima Grubicha, otrzymując w 1994r. dyplom z wyróżnieniem. Działalność koncertową rozpoczął na początku studiów w Akademii Muzycznej, odbywając dwukrotnie jako organista - solista wraz z Krakowskim Akademickim Chórem "Organum" tournee koncertowe obejmujące większość krajów europejskich. Zwieńczone sukcesami koncerty podczas międzynarodowych festiwali muzyki sakralnej i organowej oraz uzyskane nagrody (m.in. I nagroda w ramach European Forum d’Art Sacre) otworzyły mu drogę do udziału w większości polskich i zagranicznych festiwali muzyki organowej. W roku 1996 otrzymał stanowisko organisty krakowskiej Bazyliki Mariackiej. Funkcję tę pełnił etatowo do roku 2007. Obecnie współpracuje jako organista z Bazyliką Mariacką w Krakowie. Pracuje jako adiunkt w stopniu doktora habilitowanego w Katedrze Organów Akademii Muzycznej w Krakowie. Marek Stefański wystąpił dotychczas z koncertami w większości krajów Europy, w Ameryce Północnej i Południowej oraz Izraelu. Regularnie zapraszany jest na koncerty do Rosji, gdzie stał się jednym z najbardziej znanych zagranicznych organistów. Stał się zasłużonym propagatorem polskiej muzyki organowej, szczególnie XX wieku, którą wykonuje równolegle ze sztuką improwizacji organowej. Jego udziałem stały się prawykonania utworów współczesnych polskich kompozytorów oraz polskie prawykonania dzieł kompozytorów francuskich, które następnie zarejestrowane zostały jako nagrania archiwalne. Dokonał także licznych nagrań dla Polskiego Radia, Telewizji Polskiej oraz rozgłośni zagranicznych, jak również nagrań płytowych dla polskich wytwórni fonograficznych "DUX", "Musicon" oraz moskiewskiej "Art Bene". Po uzyskaniu nominacji do nagrody muzycznej Fryderyk w roku 2006 został członkiem Polskiej Akademii Fonograficznej. Obok solistycznej działalności koncertowej współpracuje z licznymi zespołami chóralnymi oraz wybitnymi wokalistami i instrumentalistami. W 2010r. wspólnie z Radio Kraków realizował cykl audycji "Antologia Organów Krakowa". Wraz z Radiem Rzeszów archiwizuje i prezentuje na antenie radiowej brzmienie wartościowych organów Podkarpacia. Alina Kurczewska – dziennikarka. Ojciec – Jerzy Kurczewski był założycielem Poznańskiego Chóru Chłopięcego, w latach 1945 – 1990 – jego dyrektorem i dyrygentem. Atmosfera rodzinnego domu, wpływ osobowości ojca i stały kontakt z muzyką zadecydowały o dokonanym przez nią wyborze zawodu. Poznańską Akademię Muzyczną ukończyła z wyróżnieniem w klasie fletu Krystyny Kordyl-Budy (1977). Od tego samego roku związana z Rozgłośnią Poznańską PR, później przekształconą w Radio Merkury, uprawia publicystykę muzyczną na antenach poznańskiej i ogólnopolskiej. Prowadziła własne, autorskie audycje w programie II PR, relacjonowała ważne poznańskie wydarzenia, łącznie z Konkursami Skrzypcowymi im. H. Wieniawskiego, przygotowywała reportaże muzyczne. Laureatka wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Audycji Muzycznych w Brnie (1998) Zespołowej Nagrody Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji (1987), Głównej Nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie im. Jaba Webera (1997). Od 1995 roku po śmierci ojca prowadzi Fundację „Szkoła Chóralna Jerzego Kurczewskiego”. Jest członkiem Zarządu Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego.
II  KONCERT  FESTIWALOWY 8 czerwca (niedziela), godz. 19.00 Kościół pw. św. Faustyny w Plewiskach Kacper Chabrowski – akordeon (Bydgoszcz) Ewa Sawoszczuk – organy (Bydgoszcz) Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu  PROGRAM 1) Marcin Luter (1483-1546) – Hymn “A Mighty Fortress” (Ein feste Burg),            opr. Charles W. Ore (organy) 2) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Preludium c-moll, BWV 871 3) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Preludium gis-moll, BWV 887 4) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Preludium i fuga d-moll, BWV 539 (organy) 5) John Stanley (1712-1786) – Voluntary VII, op. 8 (organy) 6) Astor Piazzolla (1921-1992) – Saint Louis en L’ile 7) Astor Piazzolla (1921-1992) – Sentido Unico   8) Astor Piazzolla (1921-1992) – Libertango 9) Eugene Gigout (1844-1925) – Toccata h-moll (organy) 10) Carlos Gardel (1890-1935) – Por una cabeza 11) Jean Peyronnin – Reine de musette (walc mussette) 12) Jan Janca (1933) – Elegia (organy) 13) Richard Galiano (1950) – French Touch (walc mussette) 14) Richard Galiano (1950) – Song for Joss (bossa nova)
Kacper Chabrowski - urodzony w Warszawie Akordeonista a także dyrygent. Studia Muzyczne odbył w Bydgoszczy. W swoim repertuarze ma utwory z różnych epok, od Baroku do współczesności – szczególnie lubi wykonywać muzykę Jana Sebastiana Bacha, chętnie gra również utwory muzyki rozrywkowej. Jako dyrygent-akordeonista, realizuje się prowadząc orkiestrę akordeonową „Accordion Chamber Orchestra”, w której gra 10 profesjonalnych akordeonistów związanych z Bydgoszczą. Dla swojego zespołu tworzy aranże również z muzyki klasycznej a także komponuje własne utwory. Współpracuje również z teatrem Polskim im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy oraz z teatrem im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie. Ewa Sawoszczuk - muzyk instrumentalista i menadżer kultury. Ukończyła studia na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy                   w klasie organów prof. Piotra Grajtera i prof. Radosława Marca. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na wydziale Zarządzanie i Marketing, specjalność: Menadżer Kultury. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów interpretacji muzyki organowej prowadzonych m.in. przez J. Regnere, J. Gembalskiego, T. Stangiera i L. Lohmanna. Laureatka konkursów organowych i kompozytorskich (min. II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim na Fugę). Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową, zarówno w kraju jak i za granicą. Koncertowała na wielu prestiżowych międzynarodowych festiwalach muzyki organowej m.in. w Czechach, Niemczech, Słowacji, Francji w Gdańsku - Oliwie, Bazylice Mariackiej, Jastrzębiej Górze, Zakopanym, Lublinie, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i wielu innych. Zajmuje się kameralistyką fortepianową, klawesynową i organową. Współpracuje z wieloma solistami instrumentalistami jak i wokalistami m.in. Przemysławem Wawrzyniakiem (dudy szkockie, bodhran), Piotrem Olszewskim (gitara klasyczna), Januszem Bobińskim (trąbka), sopranistką Izabelą Jaszczult (Warszawa), Kacprem Chabrowskim (akordeon). Współpracuje w projektach edukacyjnych z Filharmonią Pomorską. Ma także w dorobku nagrania archiwalne dokonane dla Rozgłośni Polskiego Radia. Ewa Sawoszczuk jest pomysłodawcą i inicjatorem koncertów organowych w Bydgoszczy, Toruniu, gminie Dąbrowa Chełmińska oraz gminie Lubień Kujawski. Jest pełnomocnikiem zarządu Stowarzyszenia „Pro Musica Organa” oraz organizatorem cyklu koncertowego w Bydgoszczy pn. „Letnie Międzynarodowe Koncerty Muzyki Organowej i Kameralnej”, pełniąc funkcje dyrektora artystycznego.
III  KONCERT  FESTIWALOWY 29 czerwca (niedziela), godz. 18.00 Kościół pw. św. Jadwigi Śląskiej w  Poznaniu, ul. Cyniowa 15 Ania Karpowicz – flet (Warszawa) Michał Markuszewski – organy (Warszawa) Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu  PROGRAM 1) Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Toccata i Fuga d-moll, BWV 565 2) Jehan Alain (1911-1940) – Trois Mouvements  I. Andante  II. Allegro con grazia  III. Allegro vivace 3) Jehan Alain (1911-1940) – Aria 4) Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Fantazja f-moll, KV 594 5) Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788) – Sonata a-moll na flet solo 6) Michał Markuszewski (1980) – 3 improwizacje organowe 7) Paweł Łukaszewski (1968) – IDIOM na flet i organy (2013)
Ania Karpowicz – flecistka, kameralistka, koordynator projektów muzycznych. Dyplom magistra sztuki obroniła w 2009 r. na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie Prof. Antoniego Wierzbińskiego (dyplom z wyróżnieniem), równolegle drugi dyplom magisterski (KA) otrzymała w 2011 r. w Hochschule für Musik Detmold (Niemcy) w klasie Prof. Janosa Balinta. Laureatka Konkursu Interpretacji Fundacji Alumni Verein Detmold (główna nagroda), Wiosennego Festiwalu Fletowego (I nagroda), półfinalistka Międzynarodowego Konkursu im. M.Spisaka w Dąbrowie Górniczej i VI Ogólonopolskiego Konkursu Fletowego we Wrocławiu, a także laureatka Konkursu Młodego Muzyka w Szczecinku. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u wybitnych flecistów, takich jak: Sir James Galway, Jeanne Baxtresser, Philippe Bernold, Janos Balint, Jacques Zoon, Sandrine Francois, czy Anna Dina Schick. W latach 2006-2008 była flecistką European Union Youth Orchestra występując m.in.: w Royal Albert Hall (BBC PROMS), Concertgebouw, Berliner Konzerthaus, Zürich Tonhalle, Wiesbaden Kursaal i innych salach koncertowych Niemiec, Włoch, Danii, Łotwy i Kazachstanu. Współpracowała z Andreyem Boreyko, Vladimirem Askenhazym, Lutzem Kohlerem oraz solistami m.in.: Janine Jansen i Sir Jamesem Galwayem. Jako muzyk orkiestrowy w Niemczech współpracowała na pozycji pierwszego fletu z dyrygentami takimi jak m.in.: Sir Roger Norrington i Karl-Heinz Bloemeke, a w Polsce m.in.: z Markiem Pijarowskim, Tadeuszem Wojciechowskim, Mirosławem Jackiem Błaszczykiem, Jerzym Salwarowskim, czy Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim. Na rok akademicki 2008/2009 otrzymała stypendium niemieckiej Fundacji Alumni Verein, zaś na rok 2011 i 2012 jako jedyna dwukrotnie otrzymała indywidualne stypendium artystyczne m.st. Warszawy. W latach 2010-2012 w ramach stypendialnego projektu "Lokal Na Poważnie" powstała pierwsza w Polsce stała klubowa scena muzyki klasycznej, współczesnej i improwizowanej. Od 2003 roku Ania Karpowicz zaangażowana jest w wykonawstwo muzyki współczesnej (nagroda za wkład w Uczniowskie Forum Muzyczne w PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie). Dokonała wielu prawykonań, ma w repertuarze kilkanaście dedykacji od kompozytorów młodego pokolenia. W 2013 roku czterokrotnie wystąpi w ramach Priorytetu MKiDN Zamówienia Kompozytorskie: w duecie Fl:Ar:Art z kompozytorką Zofią Dowgiałło, w duecie z organistą Michałem Markuszewskim (premiera utworu Pawła Łukaszewskiego)   w Trio Integro (premiera utworu Ryszarda Kaczorowskiego) oraz w kwartecie Quartescape (premiera utworu Weroniki Ratusińskiej). Jest członkiem Koła Solistów i Kameralistów SPAM oraz prezesem Stowarzyszenia #ART skupiającego młodych kompozytorów i wykonawców wokół nowoczesnych form prezentacji muzyki klasycznej i współczesnej. Ania Karpowicz jest mamą Antosi i Ignasia, autorką projektów edukacyjnych dla dzieci, m.in. "Wesołe Animozje Pana Puzona i Pięknej Kantyleny", czy "Dźwiękolory". Ten ostatni projekt został nagrodzony statuetką Słoneczniki 2013 portalu Czas Dzieci jako najlepsze zajęcia dla dzieci w kategorii muzyka. Michał Markuszewski – urodził się w Warszawie. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (organy J.Grubich, fortepian K. Gierżod). W 2007 roku ukończył studia (improwizacja organowa) na Universität der Künste w Berlinie (W.Seifen), a także w 2008 roku studia podyplomowe w Hochschule für Musik w Würzburgu (Ch.Bossert). Michał Markuszewski jest laureatem kilku konkursów organowych m.in.: w Legnicy (1998), Rumii (2000) i Zürychu (2007). W 2007 roku był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Michał Markuszewski jest jednym z najaktywniejszych polskich organistów młodego pokolenia - wystąpił z recitalami na międzynarodowych festiwalach w Polsce, na Litwie, Słowacji, Ukrainie, w Czechach, Hiszpanii, Holandii, Luxemburgu, Norwegii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech na Wyspach Alandzkich oraz z ponad 200 recitalami w Niemczech. Swoje umiejętności doskonalił kursach pod kierunkiem takich mistrzów jak: G.Bovet, J.Gembalski, L.Ghielmi, J.Guillou, B.Haas, N.Hakim, O.Latry, P.Planyawski. Współpracował z wieloma wybitnymi solistami, Polskim Chórem Kameralnym „Schola Cantorum Gedanensis”, chórem „Camerata Varsovia”, orkiestrą Camerata Janáček, orkiestrą Collegium instrumentale Bochum, orkiestrą Jeunesses Musicales. Dokonał również wielu nagrań płytowych (Organum Classics, Label Harp, DUX). Jego płyta nagrana na zabytkowych organach Kościoła Reformowanego w Warszawie (DUX 0707) nominowana była w dwóch kategoriach do nagrody FRYDERYK. Nagrywał również dla radia oraz telewizji. Artysta ma na swoim koncie prawykonania współczesnej polskiej muzyki organowej, a także organowo-kameralnej. Michał Markuszewki zajmuje się problemami ochrony zabytkowych organów. Uczestniczył w wielu projektach restauracji zabytkowych organów, jak również był konsultantem przy budowie nowych instrumentów. Z jego inicjatywy i pod jego nadzorem w latach 2004-2008 odrestaurowano zabytkowe organy (firmy Schlag und Söhne z 1900 roku) w kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie, gdzie od 2004 roku pełni funkcję organisty. Od kilku lat zajmuje się także działalnością managerską i animacją kulturalną. Jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym międzynarodowego cyklu koncertów organowych na zabytkowych organach w kościele Ewangelicko- Reformowanym w Warszawie. W 2012 roku uzyskał stopień doktora na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie wykłada improwizację organową.
KONCERT  ZAMYKAJĄCY  FESTIWAL 6 lipca (niedziela), godz. 19.00 Kościół pw. św. Floriana w Wirach gdański kwintet instrumentów dętych blaszanych "Hevelius Brass" Krzysztof Czerwiński – organy (Sydney, Australia) Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu  PROGRAM 1) Claudio Monteverdi (1567-1643) – L’Orfeo - Toccata e ritornello 2) Kaspar Förster (1616-1673) – Sonata ,,La Sidon’’ 3) Jan Sebastian Bach (1685-1750) – Toccata i Adagio C-dur, BWV 564 4) Giaccomo Puccini (1858-1924) – Nessum Dorma 5) Marek Czerniewicz (1974) – Naara 6) Astor Piazzola (1921-1992) – Oblivion 7) Leon Boëllmann (1862-1897) – Suita gotycka na organy solo, op. 25:   Introdukcja – Chorał   Toccata 8) Artur Jurek (1971) – Balkan-ska 9) Ray Charles (1930-2004) – Georgia 10) Jonasz Kofta (1942-1988) – Radość o poranku 11) Jürgen Rieger (1965) – „Ekstase” na organy solo (1997) 12) Duke Ellington (1899-1974) – In a sentimental mood 13) Artur Jurek (1971) – Miszkulancja Filmowa 14) Lew Pollack (1895-1946) – That’s a plenty
Hevelius Brass - gdański kwintet instrumentów dętych blaszanych. Wrażliwość, elegancja, nienaganny styl i szlachetne brzmienie zespołu sprawiają, że publiczność z wielkim ukontentowaniem uczestniczy w jego koncertach. Muzycy Hevelius Brass z dużym wyczuciem potrafią zagrać zarówno utwory klasyczne rodem z baroku i renesansu, jak i oryginalne transkrypcje standardów jazzowych i muzyki popularnej. Hevelius Brass składa się z wytrawnych muzyków młodego pokolenia na stałe współpracujących z orkiestrami Opery Bałtyckiej, Cappelli Gedanensis, Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, Filharmonii Bałtyckiej. Hevelius Brass uczestniczył już w wielu poważnych projektach artystycznych w Polsce i za granicą. Zespół jest laureatem prestiżowego VI Ogólnopolskiego Konkursu Zespołów Kameralnych w Warszawie, organizowanego wspólnie  przez  prof. Romana Siwka i warszawski Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina, pod patronatem Ministerstwa Kultury. Koncertował z Illinois Brass – najstarszym i jednym z najbardziej znanych kwintetów na świecie, którego członkami są profesorowie i wykładowcy uczelni amerykańskich, m.in. Ronald Romm, współtwórca Canadian Brass. Zespół jest laureatem I miejsca Muzycznego Forum Młodych 2005 organizowanego przez Fundację Barbary Bieleckiej Musica Mundi, Filharmonię Bałtycką oraz Akademię Muzyczną w Gdańsku. Uświetniał też galę wręczenia nagród na XXX Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, transmitowanym przez TVP 2. Muzycy Hevelius Brass mają doświadczenie sceniczne i telewizyjne. Brali udział w wielu projektach artystycznych w Polsce i za granicą, grając dla różnych  audytoriów, od koncertów kameralnych po wielkie imprezy plenerowe m.in. na zamku w Kalmarze w Szwecji, podczas Dni Pomorza Gdańskiego w Bremie, w ramach festiwalu „Muzyka i Architektura” w Toruniu, I Międzynarodowego Zjazdu Miast Hanzeatyckich Goleniów 2005, „Wigierskie Ogrody Sztuki” na Wigrach, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym „Kostrinella” w Kostrzyniu; koncerty z udziałem Olgierda Łukaszwewicza i Adrianny Biedrzyńskiej w leśniczówce w Praniu, otwarcie Bursztynowej Autostrady z udziałem p. prezydentowej Jolanty Kwaśniewskiej, Fortyfikacje Miasta Gdańska – koncerty plenerowe, cykliczna audycja Radia Gdańsk „Salon Muzyczny”. Latem 2005 brali udział w kursach mistrzowskich w ramach Blekinge International Brass Academy w Karlskronie w Szwecji. .W 2007 reprezentowali Polskę podczas uroczystości związanych z 50-leciem podpisania Traktatów Rzymskich w Berlinie. Hevelius Brass na stałe współpracuje z gdańskim kompozytorem młodego pokolenia Markiem Czerniewiczem, który dał poznać się szerszej publiczności dzięki kompozycjom napisanym do spektakli dla Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie i dla Andre Hubner Ochodlo, a także z znakomitymi aranżerami Markiem Jurskim, Henrykiem Wieczyńskim, Arturem Jurkiem, którzy przygotowują muzykę specjalnie dla zespołu, stanowiącą o charakterystyce i rozpoznawalności brzmienia Hevelius Brass. Zespół współpracuje także z Moniką Kaźmierczak – gdańską carillonerką tworząc unikalny na skalę europejską projekt muzyczny. Hevelius Brass wraz z Moniką Kaźmierczak brał udział w Festiwalu „Tourde Carillon 2007”, Kaunas Jazz Festival 2007 na Litwie, Światowym Kongresie Carillonowym Gdańsk 2006, Letnim Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Drezdenku 2006. Szukając nowych pomysłów na projekty artystyczne muzycy Hevelius Brass sięgają po coraz to nowe środki wykonawcze. Najmłodszymi „dziećmi” HBQ są dwa niezależne programy koncertowe powiązane ściśle z solistami. I tak pierwszy to program ze wspaniałą sopranistką Magdaleną Witczak, a drugi to Hevelius Brass i Chór Uniwersytetu Gdańskiego pod dyrekcją prof. Marcina Tomczaka. Hevelius Brass to zespół o unikalnym brzmieniu, brzmieniu instrumentów dętych blaszanych, które jednocześnie pozwala uzyskać jakość charakterystyczną dla koncertu muzyki klasycznej, jak i rozrywkowej stanowiąc oryginalną oprawę na najwyższym artystycznym poziomie.  „…Hevelius Brass zaskarbił sobie sympatię słuchaczy wirtuozerią wykonawczą, wyjątkowością brzmienia i nieszablonowym, ocierającym się nierzadko o muzykę rozrywkową repertuarem. Muzycy z HB zyskali już spory rozgłos, a to dzięki efektownym występom na wielu koncertach…”  „…Unikatowy  pod  względem barwy, ekspresji i stylu świat dźwięków, wyjątkowy sposób prowadzenia narracji muzycznej, profesjonalizm wykonawczy i wirtuozowskie opanowanie warsztatu technicznego sprawiają, że Hevelius Brass staje się muzyczną wizytówką Trójmiasta…” Katarzyna Chmura, Gazeta Wyborcza, Grudzień 2005 Krzysztof Czerwiński - urodzony w Poznaniu dyrygent, organista i pedagog. Jest absolwentem „Poznańskiej Szkoły Talentów” w klasie organów prof. Józefa Serafina. Otrzymał stypendium Eastman School of Music w Nowym Jorku na studia w klasie dyrygentury, organów, śpiewu, pedagogiki wokalnej i muzyki kościelnej. Już w pierwszym roku studiów został laureatem nagrody uczelni, przyznawanej studentom, których kariera muzyczna rokuje największe nadzieje na przyszłość („Eastman Professional Career Development Grant"). Był stypendystą Birmingham Conservatoire w Anglii (studia II stopnia) w klasie dyrygentury chóralnej, śpiewu i dawnej praktyki wykonawczej. Będąc w Wielkiej Brytanii został dyrygentem chóru kameralnego konserwatorium w Birmingham oraz nauczycielem śpiewu, emisji głosu, kształcenia słuchu i teorii muzyki w katedralnej szkole chóralnej (Lichfield Cathedral School), gdzie również pełnił funkcję asystenta dyrektora szkoły. Jest inicjatorem i dyrektorem artystycznym Ogólnopolskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Komornikach. Odbył szereg zagranicznych podróży artystycznych. Koncertował w Australii, Austrii, Francji, Holandii, Niemczech, Rosji, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Jest laureatem wielu konkursów, nagród i stypendiów (do najważniejszych należą stypendia rządowe, ministerialne i uniwersyteckie oraz głównie nagrody i pierwsze miejsca w konkursach organizowanych przez Amerykański Związek Organistów – American Guild of Organists oraz Międzynarodowy Związek Dyrygentów Chórów Dziecięcych i Młodzieżowych – Choristers Guild). Ukończył dyrygenturę symfoniczno-operową w Sydney Conservatorium of Music w Australii, w klasie prof. Imre Pallo oraz przez 3 lata prowadził chór anglikańskiego kościoła Christ Church w Sydney. W roku 2012 objął stanowisko Dyrektora Muzycznego kościoła uniwersyteckiego Macquarie Chapel w Sydney i funkcję tę sprawuje do dziś. Więcej informacji na stronie internetowej: www.czerwinski.art.pl
Start Start Program Program Instrumenty Instrumenty Telebim Telebim Media Media Program