Program

KONCERT INAUGURUJĄCY FESTIWAL

28 maja (piątek), godz. 19.00

Kościół pw. św. Andrzeja Apostoła w Komornikach

Jolanta Sosnowska – piła sopranowa (Wiedeń, Austria)

Marietta Kruzel-Sosnowska – organy (Warszawa)

Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu

 

PROGRAM

1) Antonio Soler (1729 - 1783) Emperor's Fanfare (organy solo)
2) Felix Mendelssohn (1809-1847) – Oratorium Paulus Op. 36: Jerusalem, Thou that killest
                                                              the Prophets”
3) Johannes Brahms (1833-1897) – Walc As-dur Op. 39, No. 15
4) Bernardo Storace (1637 – 1707)Ballo della Bataglia (organy solo)
5) Tradycyjna melodia szkocka – Auld Lang Syne
6) Tradycyjna melodia szkocka – Amazing Grace
7) Jolanta Sosnowska (*1979) – Improvisation brevis na piłę solo...
8) Padre David da Bergamo (1791 – 1836) – Sonata na organy solo
9) Fryderyk Chopin (1810-1849) – Preludium A-dur op. 28 nr 7
10) Fryderyk Chopin (1810-1849) – Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
11) Louis A. J. Lefebure-Wely (1817 – 1869) – Bolero de Concert op. 166 (organy solo)
12)
Franz Schubert (1797-1828) – Ave Maria
13) Giulio Caccini (1587 – 1640) – Ave Maria

Jolanta Sosnowska – muzyk wszechstronny, manager kultury. Jej największa pasją są podróże, wędrówki po górach, książki i gra na pile...Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego, University of Illinois w Ameryce, oraz Konservatorium Wien Privatuniversität w Austrii. Jest laureatką pierwszej nagrody w amerykańskim konkursie skrzypcowym The Paul Rolland Memorial Violin
Competition (2004) a także finalistką konkursu muzyki barokowej im H.I.F. Bibera w Austrii (2009). Występuje jako solistka i kameralistka, a także bierze udział w przeróżnych, niekonwencjonalnych projektach związanych z najrozmaitszymi nurtami i gatunkami muzycznymi. Koncertuje w kraju i za granicą: w Ameryce, Austrii, na Białorusi, w Danii, Finlandii, Japonii, Meksyku, Rosjii, Szwajcarii, Szwecji oraz we Włoszech. Współpracuje też z wieloma instytucjami, organizacjami oraz orkiestrami. Są wśród nich: Warszawskie Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki, Towarzystwo im. Henryka Wieniawskiego, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Częstochowska, Filharmonia Bałtycka, Universität für Musik und darstellende Kunst Wien, The Polish Arts Club in America, The Chicago Chopin Society, Orchestra da Camara de la Universidad Nacionál Autonoma de México, Ars Antiqua Austria, Orchester von St. Augustin, Phoenix Barock Austria, Ensemble 'CAMBIATA-Wien', a także magazyn muzyczny Muzyka21 i firma fonograficzna Acte Préalable.
Pasję gry na pile artystka rozwinęła stosunkowo niedawno, pod wpływem dziecięcych wspomnień z wakacji nad polskim morzem i dźwięku piły barytonowej, które usłyszała w wieku lat 5. Jolanta Sosnowska gra na pile sopranowej produkcji szweckiej firmy BAHCO, z użyciem wypukłego, barokowego smyczka skrzypcowego.

 

  Marietta Kruzel-Sosnowska pochodzi z Bielska-Białej. Studia odbyła w warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie organów Prof. Feliksa Rączkowskiego, oraz na Wydziale Teorii, Dyrygentury i Kompozycji w sekcji Teorii, pod kierunkiem Prof. Andrzeja Dobrowolskiego, otrzymując dyplomy z wyróżnieniem.Swoje umiejętności interpretacyjne uzupełniała na licznych kursach mistrzowskich, między innymi pod kierunkiem Flor Peetersa, Guy Boveta, Herberta Wulfa, Haralda Vogla, Hansa Haselboecka i innych. Występowała na wszystkich większych festiwalach organowych w Polsce (Oliwa, Kamień Pomorski, Koszalin, Frombork itp.), a także w kościołach i salach koncertowych w kraju i za granicą (Austria, Belgia, Białoruś,
Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Rosja, Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Szwecja, Włochy).

Nagrała szereg audycji dla Polskiego Radia, a także płyty na zabytkowych organach w Leżajsku, Bielsku-Białej i Rożyńsku. Ma na swoim koncie wiele wykonań i prawykonań muzyki organowej. Była pierwszą wykonawczynią wielu utworów Mariana Sawy. Wespół z nim nagrała na płytę jego Makamy organowe na organach Kościoła NMP w Legnicy (Polonia Records - CD 020). W dorobku posiada także inne płyty z muzyką Mariana Sawy (Acte Prealable - AP 0030 Organ Music I, AP 0068 Organ Music II - nominowana do Fryderyka w 2002 roku), AP 0125 – z muzyką nagraną po śmierci kompozytora.

Marietta Kruzel-Sosnowska jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Edukacji Muzycznej w Sekcji Muzyki Kościelnej, gdzie prowadzi klasę organów. Jest także profesorem klasy organów w Liceum Muzycznym im. K. Szymanowskiego w Warszawie. Spod jej ręki wyszło 50 absolwentów, obecnie czołowych organistów polskich. W latach 1997-2007 prowadziła działalność dydaktyczną na Wydziale Muzykologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Artystka zajmowała się też popularyzacja muzyki w Estradzie Kameralnej Filharmonii Narodowej, gdzie poprowadziła ok. 6000 koncertów dla dzieci i młodzieży. Przez 13 lat pełniła funkcje organistki w Kościele Ewangelicko – Reformowanym w Warszawie. Jest prezesem Towarzystwa im. Mariana Sawy, które zajmuje się wydawaniem i rozpowszechnianiem jego twórczości w kraju i za granicą.



Alina Kurczewska – dziennikarka. Ojciec – Jerzy Kurczewski był założycielem Poznańskiego Chóru Chłopięcego, w latach 1945 – 1990 – jego dyrektorem i dyrygentem. Atmosfera rodzinnego domu, wpływ osobowości ojca i stały kontakt z muzyką zadecydowały o dokonanym przez nią wyborze zawodu. Poznańską Akademię Muzyczną ukończyła z wyróżnieniem w klasie fletu Krystyny Kordyl-Budy (1997). Od tego samego roku związana z Rozgłośnią Poznańską PR, później przekształconą w Radio Merkury, uprawia publicystykę muzyczną na antenach poznańskiej i ogólnopolskiej. Prowadziła własne, autorskie audycje w programie II PR, relacjonowała ważne poznańskie wydarzenia, łącznie z Konkursami Skrzypcowymi im. H. Wieniawskiego, przygotowywała reportaże muzyczne. Laureatka wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Audycji Muzycznych w Brnie (1998) Zespołowej Nagrody Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji (1987),
Głównej Nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie im. Jaba Webera (1997). Od 1995 roku po śmierci ojca prowadzi Fundację „Szkoła Chóralna Jerzego Kurczewskiego”. Jest członkiem Zarządu Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego.

 

Galeria fotograficzna

Przedstawiamy Państwu zdjęcia z pierwszego koncertu festiwalowego. W celu otwarcia galerii prosimy o kliknięcie miniaturki obok.

 

 

 

 

  Strona główna 


13 czerwca (niedziela), godz. 19.00

Kościół pw. św. Faustyny w Plewiskach

Gdański Kwartet Kontrabasowy (Gdańsk)

Jan Bartłomiej Bokszczanin – organy (Legionowo)

Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu


PROGRAM
 

1) Antonio Scandello (1517-1580) Ein Hinnlein Weiss
2) David Funck
(1648-1699) Suita na cztery gamby
                                                   Fuga
                                                   Sarabanda
                                                   Allemande
                                                   Adagio
                                                   Courante
                                                   Sarabanda II
                                                   Gigue

3) Jan Sebastian Bach (1685-1750) – Piece d'Orgue (organy solo)
4) Detlev Glanert (*1960) IV Kwartet na kontrabasy Op.12
                                               Ballade
                                               Walzer
                                               Chanson

5) La Rocca, James D (1889-1961)Tiger Rag
6) John Lennon (1940-1980) / Paul McCartney (*1942) Michelle
7) Adam Sławiński – Komeda (organy solo)
8) Janusz Dobrowolski – Ragtime
9) Tony Osborne (*1947)All in a Day’s Work
                                              Kick Start
                                              Free time
                                              Rush Hour

10) Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – IV Sonata organowa B-dur Op. 65
                                                                                 Allegretto
                                                                                 Allegro Maestoso e Vivace

11) George Gershwin (1898-1937) Let’s Call the Wholle Thing Off
12) Daryl Runswick (*1946) Strauss in the Doghouse
 

Gdański Kwartet Kontrabasowy powstał w 1993 roku jako zespół kameralny studentów Akademii Muzycznej w Gdańsku. Działalność koncertową zespół rozpoczął w składzie: Tomasz Wiczyński, Dariusz Gutomski, Damian Wdziękoński oraz Marek Tarasiuk. Kontrabasiści ci, byli pod stałą opieką artystyczną Janusza Dobrowolskiego - pedagoga klasy kontrabasu Akademii Muzycznej w Gdańsku. Już jako zespół akademicki, kwartet rozpoczął systematyczną pracę nad repertuarem, rozwijając swój potencjał artystyczny i możliwości wykonawcze.
Niezwykłym doświadczeniem dla zespołu były coroczne wyjazdy w okresie wakacyjnym do Niemiec, Francji, Szwajcarii i Holandii, gdzie na ulicach wielu miast i miasteczek muzycy koncertowali dla mieszkańców i turystów, stanowiąc swego rodzaju atrakcję turystyczną. Dzięki licznym wyjazdom muzycy nawiązali wiele przyjaźni i kontaktów, które zaowocowały zaproszeniami na koncerty i festiwale. Był to okres intensywnej pracy i dynamicznego rozwoju Gdańskiego Kwartetu Kontrabasowego, zwieńczony nagraniem materiału i wydaniem płyty pt. „Four faces of basses”, na której zespół prezentuje muzykę od renesansu do Beatelsów.
Nietypowy skład i oryginalne brzmienie kwartetu jest jego mocną stroną, co zwykle zaskakuje słuchaczy, którzy kontrabas kojarzą raczej z instrumentem orkiestrowym. Bowiem, dopiero w partiach solowych ten największy instrument smyczkowy pozwala zaprezentować swoje rzeczywiste możliwości, a wykorzystany w zestawieniu kwartetowym wręcz imituje małą orkiestrę kameralną, dając podobne bogactwo i siłę brzmienia.
Niecodzienny widok czterech kontrabasistów, tworzących zespół kameralny, z niczym nieporównywalna barwa instrumentów, w połączeniu z bogatym repertuarem, stanowią atrakcję wielu koncertów i festiwali, w których bierze udział Gdański Kwartet Kontrabasowy.
Zróżnicowany repertuar, który obejmuje utwory od renesansu i baroku do muzyki współczesnej sprawia, że muzycy z powodzeniem występują w różnego rodzaju przedsięwzięciach artystycznych. Oprócz zaproszeń na festiwale i koncerty kameralne, Gdański Kwartet Kontrabasowy występuje podczas wernisaży, wystaw, happeningów, jubileuszy i spotkań towarzyskich wzbudzając powszechne zainteresowanie.
Do ważniejszych koncertów kwartetu można zaliczyć występ w Bazylei w cyklu „Kunst in Riehen”, dwukrotny udział w Festiwalu Barokowym w Thun (Szwajcaria), udział w Festiwalach im. Hubermanna w Częstochowie i Mikołaja z Radomia w Radomiu, w cyklu Muzyka w Zabytkach Gdańska. Ciekawym doświadczeniem kwartetu był występ w Operze Wiedeńskiej oraz w Stadtopera w Wiesbaden.
W ciągu swej siedemnastoletniej działalności zespół wielokrotnie koncertował w Niemczech, Szwajcarii, Holandii, Austrii, Francji i Luksemburgu.W tym czasie zmieniał się również jego skład personalny.
Przez szereg lat zespół współtworzył Przemysław Pozorski - zdolny, dobrze zapowiadający się kontrabasista młodego pokolenia. Z kwartetem współpracowali również Sebastian Wyszyński oraz Janusz Beyer.
Obecnie Gdański Kwartet Kontrabasowy prowadzi działalność w składzie:
            Tomasz Wiczyński
            Dariusz Gutomski
            Tomasz Bock
            Marek Tarasiuk

 

Jan Bokszczanin (ur. 1974, Astrachań, Rosja), organista.
W 2000 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Joachima Grubicha. W latach 2002-2003 był stypendystą doktoranckim w University of North Texas (USA) prof. Jesse E. Eschbacha.
W roku 2006 uzyskał stopień doktora sztuki. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: Guy Bovet (Szwajcaria), James David Christie (USA), Aleksander
Fisejski (Rosja), Bernhard Hass (Niemcy), Zsigmont Szathmary (Węgry) oraz Harald Vogel (Niemcy).
Koncertuje w kraju i za granicą (Białoruś, Dania, Finlandia, Litwa, Niemcy, Rosja oraz USA). Współpracuje z wieloma zespołami kameralnymi i orkiestrami, m.in. z Concerto Avenna, Camerata Vistula, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, Państwową Akademicką Orkiestrą Symfoniczną Republiki Białoruskiej.
Jan Bokszczanin nagrał dziewięć płyt CD z muzyką organową dla wytwórni: Acte Prealable, DUX, Hi-Fi i Muzyka - ARMS Records oraz Musica Sacra Edition.
Jedna z nich otrzymała I nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Filmów i Multimediów – Niepokalanów 2000, a dwie inne były nominowane do nagrody „Fryderyki”.
Jan Bokszczanin jest autorem książki Geneza i tradycje rosyjskiej muzyki organowej, (Warszawa 2001), a także redaktorem kilku dodatków nutowych zamieszczonych w periodyku „Liturgia Sacra”. Pod jego redakcją w wydawnictwie „Polihymnia” w Lublinie ukazały się trzy zeszyty z utworami Mariana Sawy (2007, 2008). Od kilku lat jest członkiem zarządu Towarzystwa im. Mariana Sawy. Wielu współczesnych kompozytorów pisało dla niego swoje utwory, m.in.: Marian Sawa, Adam Sławiński, Miłosz Bembinow, Dariusz Przybylski, Krzysztof Herdzin, Ryszard Borowski. Marian Sawa dedykował mu osiem z jedenastu skomponowanych dla niego utworów.
Jan Bokszczanin jest dyrektorem artystycznym Legionowskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej, Praskiego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej oraz kilku innych cykli koncertowych.



 
Alina Kurczewska – dziennikarka. Ojciec – Jerzy Kurczewski był założycielem Poznańskiego Chóru Chłopięcego, w latach 1945 – 1990 – jego dyrektorem i dyrygentem. Atmosfera rodzinnego domu, wpływ osobowości ojca i stały kontakt z muzyką zadecydowały o dokonanym przez nią wyborze zawodu. Poznańską Akademię Muzyczną ukończyła z wyróżnieniem w klasie fletu Krystyny Kordyl-Budy (1997). Od tego samego roku związana z Rozgłośnią Poznańską PR, później przekształconą w Radio Merkury, uprawia publicystykę muzyczną na antenach poznańskiej i ogólnopolskiej. Prowadziła własne, autorskie audycje w programie II PR, relacjonowała ważne poznańskie wydarzenia, łącznie z Konkursami Skrzypcowymi im. H. Wieniawskiego, przygotowywała reportaże muzyczne. Laureatka wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Audycji Muzycznych w Brnie (1998) Zespołowej Nagrody Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji (1987),
Głównej Nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie im. Jaba Webera (1997). Od 1995 roku po śmierci ojca prowadzi Fundację „Szkoła Chóralna Jerzego Kurczewskiego”. Jest członkiem Zarządu Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego.

Galeria fotograficzna

Przedstawiamy Państwu zdjęcia z drugiego koncertu festiwalowego. W celu otwarcia galerii prosimy o kliknięcie miniaturki obok.
Autorem fotografii jest Pan Maciej Pawlik

 

 

  Strona główna


 

27 czerwca (niedziela), godz. 19.00

Kościół pw. św. Jadwigi Śląskiej w  Poznaniu, ul. Cyniowa 15

Hannah Berensen – sopran (Sydney, Australia)

Christopher Berensen – organy (Sydney, Australia)

Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu

 

PROGRAM

1) Thomas Morley (1557-1602) – „Nancie” ze zbioru angielskiej muzyki klawiszowej
                                                        “Fitzwilliam Virginal Book” (organy solo)

2) Henry Purcell (1659-1695) – Aria Hark! The Echoing z opery “The Fairy Queen”
3) Henry Purcell (1659-1695) – Pieśń Music for a While z tragedii greckiej Sofoklesa “Król
                                                                                                                                      
Edyp”

4) Henry Purcell (1659-1695) – Przygrywka organowa na temat pieśni z Psałterza
                                                    Genewskiego “Old Hundredth” (Voluntary on the Old Hundredth)

5) Anonim Angielski (XVII w.) – Przygrywka na Podwójne Organy (Voluntary for a Double
                                                                                                                                    Organ)

6) Henry Purcell (1659-1695) – Pieśń wieczorna Now that the sun hath veiled his light
                                                  
 (“An Evening Hymn on a Ground”)

7) Jerzy Fryderyk Handel (1685-1759) – Aria Praise the Lord with cheerful voice z
                                                                    oratorium “Esther”

8) Jerzy Fryderyk Handel (1685-1759) – Aria Oh, That I on wings could rise z oratorium               
                                                                                                                             “Theodora”

9) Georg Muffat (1653-1704) – Toccata duodecima et ultima (organy solo)
10) Jerzy Fryderyk Handel (1685-1759) – “Harmonious Blacksmith” - Aria i pięć wariacji z
                                                                       Suity E-dur (organy solo)

11) Jerzy Fryderyk Handel (1685-1759) – Aria Let the bright seraphim  z oratorium “Samson”

 

Hannah Berensen – sopran. Hannah Berensen rozpoczęła swoją edukację muzyczną w klasie fletu, fortepianu oraz śpiewu. Studia wokalne ukończyła w Sydney Conservatorium of Music u Jane Edwards i Robyn Wells. Pedagogikę wokalną studiowała w klasie doktor Roweny Cowley na tej samej uczelni. Zainteresowanie Hanny muzyką dawną prowadziło do dalszego pogłębiania wiedzy w tym zakresie u doktora Alana Maddoxa oraz koncertów z doktorem Nealem Peres da Costą i jego zespołem muzyki dawnej. Hannah Berensen brała udział w licznych klasach mistrzowskich oraz konkursach wokalnych. Śpiewała jako solistka z takimi zespołami muzyki dawnej jak: La Folia, The Rameaunes, oraz z chórem im. Jana Sebastiana Bacha w Sydney (Sydneian Bach Choir) w projekcie zakładającym wykonanie w Sydney wszystkich kantat oraz dzieł wokalno-instrumentalnych Jana Sebastiana Bacha (2010 Cantata Project). Hanna szczególnie pasjonuje się odkrywaniem, edycją oraz wykonywaniem zapomnianych dzieł wokalno-instrumentalnych z siedemnastego i osiemnastego wieku. Do ostatnich osiągnięć artystki należy jej własna transkrypcja oraz premiera jednego z niepublikowanych wcześniej rękopisu Gaspariniego; jego Kantata Solowa numer 1 na sopran i basso continuo pod tytułem “Andate o miei sospiri al cor d’Irene”, oraz wykonanie kilku wczesnych kantat solowych i duetów Jerzego Fryderyka Haendla. Obecnie Hanna przygotowuje się do dalszych studiów dawnej muzyki wokalnej w Europie, w 2010 roku.

 

Christopher Berensen jest muzykiem specjalizującym się w wykonawstwie muzyki dawnej na instrumentach klawiszowych. Otrzymał Podyplomową Nagrodę Uniwersytecką podczas studiów mistrzowskich w Sydney Conservatorium of Music pod kierunkiem doktora Alana Maddoxa, Philipa Swantona oraz doktora Neala Peres da Costy. Koncertował ze znaczącymi zespołami takimi jak Australijska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Symfoniczna w Sydney, zespół zajmujący się wykonawstwem muzyki barokowej Salut! Baroque, Orkiestra i Chóry Filharmonii w Sydney, oraz zespół muzyki dawnej Maras Project. Uczestniczył w klasach mistrzowskich cenionych pedagogów oraz wybitnych interpretatorów muzyki dawnej do których należą Jordi Savall, Lars Ulrik Mortensen, Wieland Kuijken, Eduardo Eguez oraz Genevieve Lacey.
Jedna z recenzji w australijskim magazynie TimeOut Sydney z 4 kwietnia 2008, tak opisuje interpretację Christophera Berensena: „Gra Berensena była rewelacyjna od początku do końca. Klawesyn, który podczas koncertów tak często może być postrzegany jako instrument jednowymiarowy, ukazał całą paletę barw oraz struktur muzycznych. Energia Berensena oraz przekonanie do wykonywanej muzyki były cały czas wsparciem dla kompozycji poprzez zadziwiający artystyczny dialog.”
Chris jest także kompozytorem. W 2008 roku Australijskie Stowarzyszenie Violi da Gamba podjęło się prawykonania oraz patronatu nad kompozycją o tytule „Huygens”, która została oficjalnie opublikowana w 2009 roku przez Orpheus Music. Inne osiągnięcia kompozytorskie Berensena to między innymi pierwsze miejsce na australijskim konkursie kompozytorskim Musica Viva, które otrzymał w wieku piętnastu lat.
Chris interesuje się także jazzem oraz współczesną muzyką popularną.
Obecnie pełni funkcję organisty oraz dyrektora muzycznego w anglikańskim kościele pod wezwaniem świętego Barnaby przy ulicy Broadway w Sydney (St. Barnabas Anglican Church at Broadway).
Ostatnią nagrodą jaką otrzymał artysta było Stypendium Muzyczne Rządu Szwajcarii.

 

Alina Kurczewska – dziennikarka. Ojciec – Jerzy Kurczewski był założycielem Poznańskiego Chóru Chłopięcego, w latach 1945 – 1990 – jego dyrektorem i dyrygentem. Atmosfera rodzinnego domu, wpływ osobowości ojca i stały kontakt z muzyką zadecydowały o dokonanym przez nią wyborze zawodu. Poznańską Akademię Muzyczną ukończyła z wyróżnieniem w klasie fletu Krystyny Kordyl-Budy (1997). Od tego samego roku związana z Rozgłośnią Poznańską PR, później przekształconą w Radio Merkury, uprawia publicystykę muzyczną na antenach poznańskiej i ogólnopolskiej. Prowadziła własne, autorskie audycje w programie II PR, relacjonowała ważne poznańskie wydarzenia, łącznie z Konkursami Skrzypcowymi im. H. Wieniawskiego, przygotowywała reportaże muzyczne. Laureatka wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Audycji Muzycznych w Brnie (1998) Zespołowej Nagrody Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji (1987),
Głównej Nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie im. Jaba Webera (1997). Od 1995 roku po śmierci ojca prowadzi Fundację „Szkoła Chóralna Jerzego Kurczewskiego”. Jest członkiem Zarządu Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego.

Galeria fotograficzna

Przedstawiamy Państwu zdjęcia z trzeciego koncertu festiwalowego. W celu otwarcia galerii prosimy o kliknięcie miniaturki obok.
Autorem fotografii jest Pan Maciej Pawlik

 

 

Strona główna


KONCERT  ZAMYKAJĄCY  FESTIWAL

4 lipca (niedziela), godz. 19.00

Kościół pw. św. Floriana w Wirach

Orkiestra Kameralna Capella Bydgostiensis (Bydgoszcz)

Krzysztof Czerwiński – organy (Komorniki/Sydney, Australia)

Alina Kurczewska – prowadzenie koncertu
 

Przeboje Muzyki Klasycznej

PROGRAM

1) Jerzy Fryderyk Haendel (1685-1759) – Sinfonia Przybycie królowej Saby z opery
                                                                                                                                 „
Salomon”

2) Antonio Vivaldi (1678-1741) – Sinfonia “Alla Rustica” op. 51 nr 4
3) Jan Sebastian Bach (1685-1750) – Toccata d-moll (organy solo)
4) Jan Sebastian Bach (1685-1750) – III Suita Orkiestrowa D-dur
                                                                       Aria

                                                                       Gawot I i II

5) Jerzy Fryderyk Haendel (1685-1759) – Concerto grosso op. 3 nr 3
6) Luigi Boccherini (1743-1805) – Menuet

    Utwór dedykowany ofiarom katastrofy lotniczej w Smoleńsku

7) Bronisław Kazimierz Przybylski  (*1941) – „ROTA - passacaglia na temat Feliksa
                                                                           Nowowiejskiego” (organy solo)

8) Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791) – Eine Kleine Nachtmusik

Orkiestra KameralnaCapella Bydgostiensis”, zaliczana do czołowych polskich orkiestr kameralnych, zadebiutowała w 1962. Jest etatowym zespołem Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Kierownictwo artystyczne Orkiestry sprawowali: Stanisław Gałoński, Włodzimierz Szymański, Karol Teutsch, Daniel Stabrawa, Mirosław Jacek Błaszczyk i Wiesław Kwaśny, a obecnie z Orkiestrą stale współpracuje José Maria Florêncio. Orkiestra występuje regularnie (grając każdego roku około 40 koncertów) na najbardziej znaczących estradach Polski i Europy, w takich prestiżowych salach jak: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Konserwatorium im. Czajkowskiego w Moskwie, Schauspielhaus w Berlinie, Schloss Mirabell w Salzburgu, Pałac Królewski w Sztokholmie, El Escorial w Hiszpanii, w sali Radia Holenderskiego w Utrechcie, na Zamku Królewskim w Warszawie, w Auli Leopoldinum we Wrocławiu, Filharmonii Lwowskiej.
Wśród gościnnych dyrygentów i solistów Zespołu są: Ewa Podleś, Wanda Wiłkomirska, Roman Jabłoński, José Maria Florêncio, Garry Karr, Wieland Kuijken, Konstanty Andrzej Kulka, George Malcolm, Takao Ukigaya, Paweł Przytocki, Paul Esswood, Piotr Pławner, Krzysztof Jakowicz, Ewa Pobłocka, Waldemar Malicki, Tomasz Tomaszewski, Jan Stanienda i inni. Zróżnicowany repertuar Orkiestry obejmuje różne epoki i style muzyczne - od baroku do współczesności. Capella Bydgostiensis dokonała licznych nagrań płytowych dla wytwórni polskich, holenderskich, hiszpańskich, a także nagrań radiowych i telewizyjnych

Krzysztof Czerwiński - urodzony w Poznaniu dyrygent, organista i pedagog. Jest absolwentem „Poznańskiej Szkoły Talentów” w klasie organów prof. Józefa Serafina. Otrzymał stypendium Eastman School of Music w Nowym Jorku na studia w klasie dyrygentury, organów, śpiewu, pedagogiki wokalnej i muzyki kościelnej. Już w pierwszym roku studiów został laureatem nagrody uczelni, przyznawanej studentom, których kariera muzyczna rokuje największe nadzieje na przyszłość – „Eastman Professional Career Development Grant". Był stypendystą Birmingham Conservatoire w Anglii (studia II stopnia) w klasie dyrygentury chóralnej, śpiewu i dawnej praktyki wykonawczej. Będąc w Wielkiej Brytanii został dyrygentem chóru kameralnego konserwatorium w Birmingham oraz nauczycielem śpiewu, emisji głosu, kształcenia słuchu i teorii muzyki w katedralnej szkole chóralnej (Lichfield Cathedral School), gdzie również pełnił funkcję asystenta dyrektora szkoły. Jest założycielem, dyrektorem artystycznym i dyrygentem Polskiej Orkiestry Barokowej oraz inicjatorem i dyrektorem artystycznym Ogólnopolskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Komornikach.
Odbył szereg zagranicznych podróży artystycznych. Koncertował w Australii, Austrii, Francji, Holandii, Niemczech, Rosji, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Jest laureatem wielu konkursów, nagród i stypendiów (do najważniejszych należą stypendia rządowe, ministerialne i uniwersyteckie oraz głównie nagrody i pierwsze miejsca w konkursach organizowanych przez Amerykański Związek Organistów – American Guild of Organists oraz Międzynarodowy Związek Dyrygentów Chórów Dziecięcych i Młodzieżowych – Choristers Guild).
Obecnie studiuje dyrygenturę symfoniczno-operową w Sydney Conservatorium of Music w klasie
prof. Imre Pallo oraz prowadzi chór anglikańskiego kościoła Christ Church w Sydney.
Więcej informacji na stronie internetowej: www.czerwinski.art.pl
 

Alina Kurczewska – dziennikarka. Ojciec – Jerzy Kurczewski był założycielem Poznańskiego Chóru Chłopięcego, w latach 1945 – 1990 – jego dyrektorem i dyrygentem. Atmosfera rodzinnego domu, wpływ osobowości ojca i stały kontakt z muzyką zadecydowały o dokonanym przez nią wyborze zawodu. Poznańską Akademię Muzyczną ukończyła z wyróżnieniem w klasie fletu Krystyny Kordyl-Budy (1997). Od tego samego roku związana z Rozgłośnią Poznańską PR, później przekształconą w Radio Merkury, uprawia publicystykę muzyczną na antenach poznańskiej i ogólnopolskiej. Prowadziła własne, autorskie audycje w programie II PR, relacjonowała ważne poznańskie wydarzenia, łącznie z Konkursami Skrzypcowymi im. H. Wieniawskiego, przygotowywała reportaże muzyczne. Laureatka wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Audycji Muzycznych w Brnie (1998) Zespołowej Nagrody Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji (1987),
Głównej Nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie im. Jaba Webera (1997). Od 1995 roku po śmierci ojca prowadzi Fundację „Szkoła Chóralna Jerzego Kurczewskiego”. Jest członkiem Zarządu Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego.

Strona główna

 
 
 

 
  Bilety
  Jak co roku wstęp na
  wszystkie koncerty jest
  b e z p ł a t n y
Koncerty odbywają się w kościołach
Parafii Rzymsko-katolickiej pw. św. Andrzeja Apostoła
62-052 Komorniki ul. Kościelna 32
Parafii Rzymsko-katolickiej pw. św.
Floriana
62-052 Wiry, ul. Komornicka 176
Parafii Rzymsko-katolickiej pw. św. Faustyny
62-064 Plewiska ul. Szkolna 62
Parafii Rzymsko-katolickiej pw. św. Jadwigi Sląskiej
60-175 Poznań ul. Cyniowa 15
Kontakt
Ogólnopolski Festiwal Muzyki Organowej i
Kameralnej Komorniki 2009
Gminny Ośrodek Kultury  
62-052 Komorniki, ul. Stawna 7/11
tel  061  8 107 449
gokkomorniki@wp.pl
www.komorniki.pl